Nazwa sprawy:

Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Wymagane dokumenty:
· wypełniony formularz wniosku
· oświadczenie
· pełnomocnictwo -  w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty

Załączniki:
1. wniosek o zmianę wpisu do rejestru
2. oświadczenie o spełnianiu wymagań 

Formularz wzoru wymaganych dokumentów załączono poniżej

Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy ePUAP 

Terminy załatwienia sprawy:

W terminie 7 dni od złożenia wniosku wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 9c ust. 4 i 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dokonywana jest zmiana wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wydawane jest zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu do rejestru.

Sposób załatwienia sprawy: Zaświadczenie

Opłata skarbowa:
· Opłata skarbowa: 25 zł.
· Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.

Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na rachunek bankowy właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

Rachunek bankowy
Urząd Miasta Pruszcz Gdański
Bank Spółdzielczy
94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

Jednostka odpowiedzialna:
Referat Gospodarki Komunalnej 
ul. Krótka 4
83-000 Pruszcz Gdański
tel. 58 775-99-31

Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miasta
ul. Grunwaldzka 20,
83-000 Pruszcz Gdański
pok. nr 13 (I piętro)
tel. 58 775-99-21

Tryb odwoławczy:
Nie występuje  

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Inne informacje, uwagi, wskazówki:
Na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagane jest uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej.

Rejestr, o którym mowa, prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

O zmianę wpisu może ubiegać się przedsiębiorca, który posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości terenie gminy.

Rejestr, o którym mowa, prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Zmiany wpisu w rejestrze dokonywane są na pisemny wniosek przedsiębiorcy.

Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.



Załączniki:

wniosek i oświadczenie - zmiana wpisu do rejestru