Nazwa:

Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy decyzją administracyjną

Opis ogólny:
Podanie o zameldowanie decyzją administracyjną, wnosi osoba zamieszkująca pod oznaczonym adresem, która nie może przedstawić potwierdzenia faktu jej zamieszkiwania w określonym lokalu, dokonanego przez właściciela, najemcę lokalu (brak tytułu prawnego do lokalu, lub odmowa potwierdzenia faktu zamieszkiwania w lokalu przez właściciela, najemcę mieszkania).
W innym przypadku zameldowanie dokonywane jest zgodnie z procedurą opisaną pod hasłem: „Zameldowanie na pobyt stały” lub „Zameldowanie na pobyt czasowy”.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności,
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej,
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Wymagane dokumenty:
  • podanie,
  • wypełniony druk meldunkowy „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego",
  • pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając poniższy formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu - Pismo ogólne do urzędu lub

Biuro podawcze Urzędu Miasta ul. Grunwaldzka 20

 



Załączniki:

zgłoszenie pobytu stałego
zgłoszenie pobytu czasowego