Nazwa:

Mobilna stacja dowodowa dla osób nie wychodzących z domu

Opis ogólny: 

Od 8 listopada 2021r. dowody osobiste zawierają tzw. drugą cechą biometryczną tj.: odwzorowanie odcisków dwóch palców.

Mobilna stacja dowodowa umożliwia pobranie odcisków palców do dowodu osobistego dla osób nie wychodzących z domu (osoby obłożnie chore, leżące), znajdujących się w domach opieki lub domach seniora. Miasto Pruszcz Gdański w zakresie mobilnej stacji dowodowej obsługuje teren powiatu gdańskiego.

Podstawa prawna:


  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu.

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek o wydanie dowodu osobistego w formie papierowej - WNIOSEK NIE PODPISANY
  2. fotografia (kolorowa, wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, o wymiarach co najmniej 492 x 610 pikseli i wielkości nie przekraczająca 2,5 MB, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźne oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nie przesłoniętymi włosami z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami).
  3. dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy.
  4. JEŚLI WYMAGANE – dokument stwierdzający ustanowienie opiekunem prawym lub kuratorem nad osobą, które wniosek dotyczy.
  5. JEŚLI WYMAGANE – dokument stwierdzający niepełnosprawność osoby, której wniosek dotyczy.
  6. JEŚLI WYMAGANE – dokument stwierdzający przynależność do wspólnoty wyznaniowej osoby, której wniosek dotyczy.

Terminy i sposób załatwienia sprawy:

W imieniu osoby nie wychodzącej z domu wniosek o wydanie dowodu osobistego wraz z wymaganymi załącznikami może dostarczyć członek rodziny lub opiekun.

Po zweryfikowaniu danych osobowych wskazanych we wniosku z danymi zawartymi w RDO pracownik Referatu Spraw Obywatelskich umówi się z Państwem na wizytę domową.

O gotowości odbioru dowodu osobistego zostaną Państwo powiadomieni telefonicznie.

 
Miejsce i sposób składania dokumentów:

siedziba Referatu Spraw Obywatelskich tymczasowo znajduje się przy ul. Krótkiej 6


Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Pomorskiego w Gdańsku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Opłaty:

nie dotyczy:

Informacje dodatkowe:

Odbioru dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do odbioru dowodu osobistego udzielonym przez  wnioskodawcę.

Przy odbiorze dowodu osobistego należy posiadać przy sobie dotychczasowy dowód osobisty wnioskodawcy.


Osoba odpowiedzialne za realizację zadania:

Marta Karc, tel.: (58) 775-99-62

Maryla Kaczmarska, tel.: (58) 775-99-56