Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:

1.       Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Pruszcz Gdański jest Burmistrz Pruszcza Gdańskiego, ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański, który reprezentuje Gminę Miejską Pruszcz Gdański i jest kierownikiem Urzędu Miasta..

2.        Administrator (AD) powołał Pana Krzysztofa Pukaczewskiego na Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem e-mail iod@pruszcz-gdanski.pl

3.       Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:

a.       rozpatrzenia przesłanej do administratora korespondencji, w tym udzielenia odpowiedzi na wszelkie kierowane zapytania;

b.       realizacji obowiązku archiwizacyjnego ciążącego na administratorze.

Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

-         w odniesieniu do celu wskazanego w pkt. a – obowiązek prawny ciążący na administratorze danych osobowych, który wynika z ustaw nakładających obowiązek realizacji konkretnego zadania, a także wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, czyli art. 6 ust. 1 lit. c lub art. 6 ust. 1 lit. e RODO; 

-         w odniesieniu do celu wskazanego w pkt. b – realizacja obowiązku archiwizacyjnego określonego przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020 r. poz. 164), art. 6 ust. 1 lit. c RODO.  

4.              Pani/Pana dane osobowe mogą być: 

a.       udostępnione organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonujące zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają wyłącznie z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,

b.       powierzone w przetwarzanie innym podmiotom na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych podpisanych z administratorem przetwarzają jego dane, w szczególności w zakresie wsparcia informatycznego czy prawnego.

5.       Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez okres niezbędny do osiągnięcia celu opisanego w pkt. 3, lecz nie krócej, niż przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

6.       Ma Pani/Pan prawo żądania od Administratora: 

a.       dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii, na zasadach opisanych w art. 15 RODO,

b.       do sprostowania (poprawiania) swoich danych, na zasadach opisanych w art. 16 RODO,

c.        do ograniczenia przetwarzania, na zasadach opisanych w art. 18 RODO,

d.       do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na zasadach opisanych w art. 21 RODO.

W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.

7.       Ma Pani/Pan prawo, na zasadach art. 77 RODO, wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

8.       Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich przetwarzanie jest warunkiem rozpatrzenia korespondencji. Jeśli nie poda Pan/Pani danych osobowych, cele przetwarzania mogą nie zostać zrealizowane. 

9.       Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane,

10.    Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.