P o r z ą d e k    o b r a d:

 

1.       Sprawy regulaminowe:

·            przedstawienie porządku obrad,

·            przyjęcie protokołu LIV zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,

·            przyjęcie protokołu LV nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański.

 

2.       Interpelacje i zapytania radnych.

3.       Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego o pracy między sesjami Rady Miasta Pruszcz Gdański 
– ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

4.       Sprawozdanie pn.: „Ocena zasobów pomocy społecznej za 2022 rok dla miasta Pruszcz Gdański 
w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej” – sporządzone według wytycznych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza 
ds. społecznych (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 27 kwietnia 2023 r.).

5.       Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny w Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański 
za rok 2022 wraz z potrzebami związanymi z realizacją zadań – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 22 marca 2023 r.).

6.       Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2022 wraz z potrzebami w zakresie pomocy społecznej na rok 2023 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 8 marca 2023 r.).

7.       Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Miasta Pruszcz Gdański z organizacjami pozarządowymi w roku 2022 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 10 maja 2023 r.).

 

 

 

8.       Wotum zaufania dla Burmistrza Pruszcza Gdańskiego za rok 2022:

1)         przedstawienie Raportu o stanie miasta Pruszcz Gdański za rok 2022 – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 19 maja 2023 r.),

2)         debata nad Raportem o stanie miasta,

3)         podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Pruszcza Gdańskiego 
za rok 2022 – ref. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański.

9.       Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
za rok 2022 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
za rok 2022:

1)         przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
za rok 2022 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok 2022 – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego (materiały dostarczone radnym e-mailem w dniu 31 marca 2023 r. i 25 kwietnia 2023 r.),

2)         przedstawienie informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański wg stanu na dzień 31 grudnia 2022 r. – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego (materiał dostarczony radnym e-mailem w dniu 31 marca 2023 r.),

3)         przedstawienie uchwały Nr 055/g122/R/II/23 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 11 kwietnia 2023 r. w sprawie opinii 
o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
za 2022 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami 
– ref. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański (uchwała została przesłana radnym e-mailem w dniu 25kwietnia 2023 r.),

4)         rozpatrzenie przez Radę Miasta Pruszcz Gdański sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok 2022 r. wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok 2022 oraz przedstawienie stanowisk komisji stałych Rady Miasta Pruszcz Gdański w tej sprawie – dyskusja,

5)         podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok 2022 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok 2022 (materiały związane z podjęciem uchwały zostały dostarczone radnym 
e-mailem w dniu 31 marca 2023 r. i 25 kwietnia 2023 r.) – ref. Małgorzata 
Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański.

10.    Absolutorium dla Burmistrza Pruszcza Gdańskiego za rok 2022:

1)       przedstawienie wniosku Nr 4/2023 Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 26 kwietnia 2023 r. w sprawie absolutorium dla Burmistrza Pruszcza Gdańskiego za 2022 rok – ref. Danuta Olech Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej,

2)       przedstawienie uchwały Nr 072/g122/A/IV/23 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 4 maja 2023 r. opiniującej pozytywnie wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Pruszcz Gdański w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruszcza Gdańskiego z tytułu wykonania budżetu za 2022 rok – ref. Małgorzata Czarnecka
– Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański (uchwała została przesłana radnym e-mailem w dniu 5 maja 2023 r.), 

3)       dyskusja Rady Miasta Pruszcz Gdański nad udzieleniem absolutorium dla Burmistrza Pruszcza Gdańskiego za rok 2022,

4)       podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pruszcza Gdańskiego 
za rok 2022 – ref. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta Pruszcz Gdański.

11.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Doraźnej Komisji ds. Wyboru Ławników – ref. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta.

12.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wskazania radnych Rady Miasta Pruszcz Gdański jako członków Zespołu ds. budżetu obywatelskiego – ref. Małgorzata Czarnecka – Szafrańska Przewodnicząca Rady Miasta.

13.    Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia o współpracy pomiędzy ukraińskim miastem Kupiańsk a miastem Pruszcz Gdański – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

14.    Podjęcie uchwały w sprawie dopłat do taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

15.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
na rok 2023 – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

16.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2023 – 2034 – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

17.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

18.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za pobyt 
oraz maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie dziecka w żłobku utworzonym przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

19.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Pruszczu Gdańskim – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

20.    Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim
 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

21.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad przekazywania w dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

22.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z cmentarzy komunalnych w Pruszczu Gdańskim – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

23.    Podjęcie uchwały w sprawie współdziałania Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański z Gminą Miasta Gdańsk w realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa kolektora tłocznego Radunia” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

24.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 2/19 i nr 1/13 obr. 8) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

25.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działki nr 28/35 obr. 5 i działki nr 1/55 obr. 1) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

26.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działki nr 13/14 obr. 14) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza
ds. komunalnych.

27.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 319/15 i nr 319/16 obr. 16) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

28.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 57/48, nr 57/52, nr 57/54, nr 57/58 obr. 7) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

 

29.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 150/19 i nr 150/20 obr. 15) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

30.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 150/13, nr 150/16 i nr 150/17 obr. 15) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

31.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
(dot. działek nr 150/14 i nr 150/15 obr. 15) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

32.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 3/26 obr. 9) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

33.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy w trybie bezprzetargowym 
(dot. działek nr 337/1, nr 337/2 i nr 337/3 obr. 16) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

34.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy w trybie bezprzetargowym 
(dot. działki nr 47/4 obr. 14) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

35.    Podjęcie uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się
o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników 
w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych 
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

36.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

37.    Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji mieszkańca Pruszcza Gdańskiego – ref. Jerzy Kłys Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji.

38.    Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Przewodniczącej Rady Miasta 
– ref. Jerzy Kłys Przewodniczący Komisji Skarg Wniosków i Petycji.

39.    Wolne wnioski.