1.       Sprawy regulaminowe:

·            przedstawienie porządku obrad,

·            przyjęcie protokołu LX zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,

·            przyjęcie protokołu LXI nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański.

2.       Interpelacje i zapytania radnych.

3.       Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego o pracy między sesjami Rady Miasta Pruszcz Gdański – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

4.       Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański 
za rok szkolny 2022/2023 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

5.       Raport z realizacji „Programu Ochrony Środowiska dla miasta Pruszcz Gdański za lata 2021 – 2022” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

6.       Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2023
– ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2023 – 2037 – ref. Maria Niderla Skarbnik Miasta.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości 
– ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

10.   Podjęcie uchwały w sprawie ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej Pruszcz Gdański za udział w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej, szkoleniu lub ćwiczeniu – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

11.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański do naboru wniosków o środki zewnętrzne w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021 – 2027, Działanie FENX.02.04: „Adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom” oraz realizację przedsięwzięcia pn.: „Wzmocnienie odporności miasta na zmiany klimatu oraz mitygacja ryzyk związanych z klęskami żywiołowymi poprzez modernizację Parku Miejskiego 
oraz budowę zbiornika retencyjnego i kanalizacji deszczowej w rejonie ulic Tczewskiej 
i Towarowej w Pruszczu Gdańskim” – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

12.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego na remont mieszkań przez Zakład Nieruchomości Komunalnych w Pruszczu Gdańskim” – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

13.   Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia programu osłonowego w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024 – 2028 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza 
ds. społecznych.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego 
do przyznania nieodpłatnie pomocy w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku 
lub żywności oraz określenia zasad zwrotu wydatków za posiłki albo świadczenia rzeczowe w postaci produktów żywnościowych, dla osób objętych wieloletnim programem „Posiłek 
w szkole i w domu” na lata 2024 – 2028  – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza 
ds. społecznych.

15.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański dla Województwa Pomorskiego 
na rok 2024, z przeznaczeniem na działalność bieżącą Pomorskiej Biblioteki Pedagogicznej w Gdańsku Filii w Pruszczu Gdańskim – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza 
ds. społecznych.

16.   Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Pruszcz Gdański 
z organizacjami pozarządowymi na rok 2024 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza
ds. społecznych.

17.   Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumień międzygminnych dotyczących kierowania mieszkańców: Gminy Kolbudy, Gminy Pruszcz Gdański oraz Gminy Pszczółki 
do środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi z siedzibą 
w Pruszczu Gdańskim, w roku 2024 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza
ds. społecznych.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany „Gminnego programu osłonowego dla mieszkańców Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański w zakresie zmniejszenia odpłatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny” – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

19.   Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie 
i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się 
w gminnej ewidencji zabytków położonych na terenie administracyjnym Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański w roku budżetowym 2024 – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

20.   Podjęcie uchwały w sprawie zobowiązania Burmistrza Pruszcza Gdańskiego 
do indywidualnego określenia szczegółowych warunków sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz ich użytkowników wieczystych w przypadku wystąpienia użytkownika wieczystego z żądaniem sprzedaży tej nieruchomości na jego rzecz  – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

21.   Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2023 – 2026 z perspektywą do roku 2030” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

22.   Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Skrzyżowanie ulic Obrońców Westerplatte i NSZZ Solidarność” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

23.   Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Cukrownia – zmiana” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

24.   Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Osiedle Komarowo” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

25.   Wolne wnioski.