Porządek obrad VIII zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański
zwołanej na dzień 15 listopada 2024 r., która rozpocznie się o godz. 14.00  w sali posiedzeń Urzędu Miasta Pruszcz Gdański przy ul. Grunwaldzkiej 20.

1. Sprawy regulaminowe:
- przedstawienie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu VI zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,
- przyjęcie protokołu VII nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański.

2. Interpelacje i zapytania radnych.
3. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego o pracy między sesjami Rady Miasta Pruszcz Gdański.
4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański za rok szkolny 2023/2024.
5.Informacja dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych przez Przewodniczącą Rady Miasta oraz Burmistrza Pruszcza Gdańskiego w roku 2024.
6. Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Pruszcz Gdański dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych przez radnych Rady Miasta Pruszcz Gdański w roku 2024.
7. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych w roku 2024 przez pracowników Urzędu Miasta, dyrektorów/kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych oraz prezesów spółek z o.o. Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
8. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego dotycząca złożonych oświadczeń majątkowych w roku 2024 przez członków Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej w Gdańsku.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2024.
10.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2024 – 2045 – ref. Maria Niderla Skarbnik Miasta.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki wspierającej zieloną transformację miast w Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie – ref. Maria Niderla Skarbnik Miasta.

12.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

13.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
– ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

14.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.

15.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego na budowę budynku z lokalami mieszkalnymi realizowanego przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego – ABK Spółkę z o.o. – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

16.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego na remont mieszkań przez Zakład Nieruchomości Komunalnych w Pruszczu Gdańskim – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

17.  Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański z organizacjami pozarządowymi na rok 2025 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

18.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański dla Województwa Pomorskiego 
na rok 2025, z przeznaczeniem na działalność bieżącą Pomorskiej Biblioteki Pedagogicznej w Gdańsku Filii w Pruszczu Gdańskim – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

19.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na lata 2024 – 2030 dla miasta Pruszcz Gdański”
– ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

20.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności przez osoby bezdomne za pobyt w schronisku dla osób bezdomnych – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

21.  Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumień międzygminnych dotyczących kierowania mieszkańców: Gminy Kolbudy, Gminy Pruszcz Gdański oraz Gminy Pszczółki 
do środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi 
z siedzibą w Pruszczu Gdańskim, w roku 2025 – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza
ds. społecznych.

22.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia rodzaju świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Pruszcz Gdański, a także warunków i sposobu 
ich przyznawania – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.

23.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków 
lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków położonych na terenie administracyjnym Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański w roku budżetowym 2025
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

24.  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Rejon Osiedla Przy Torze”
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

25.  Podjęcie uchwały w sprawie oddania w nieodpłatne użytkowanie na czas nieoznaczony części działki nr 9/47 w obrębie 21 o powierzchni nieprzekraczającej 0,1 ha, stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rzecz Polskiego Związku Działkowców
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

26.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dotyczy działek nr 27/1, 40/3, 40/6, 40/7, 40/8 w obrębie 14)
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

27.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów w trybie bezprzetargowym – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

28.  Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

29.  Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

30.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego programu osłonowego
dla mieszkańców Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański w zakresie zmniejszenia odpłatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny”
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

31.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

32.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu
i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 
w szczególności częstotliwości odbierania odpadów komunalnych i sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.

33.  Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę o udzielenie pomocy finansowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza 
ds. komunalnych.

Wolne wnioski.