Na podstawie art. 24 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. składam interpelację w sprawie zasad i częstości opróżniania śmietników.

Szanowny Panie Burmistrzu,
od mieszkańców naszego miasta otrzymałem prośbę o interwencję w sprawie notorycznie przepełnionych śmietników w wielu miejscach naszego miasta. Podczas spacerów często można zauważyć pełne śmietniki „z których aż się wysypuje”, szczególnie uwydatnia się to w centrum oraz w weekendy czy dni wolne. Ponadto w wielu miejscach wydaje się, że brakuje śmietników lub jest ich za mało lub są za małe pojemnościowo.
W związku z powyższym, jako że czystość na terenach publicznych naszego miasta jest sprawą o istotnym znaczeniu dla mieszkańców gminy proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1.Jakie są zasady rozmieszczania śmietników ogólnodostępnych na terenie miasta tj. częstotliwości i wielkości pojemników?
2.Jakie są zasady/harmonogram wywozu śmieci z tych śmietników?
3.W jakie dni są opróżniane pojemniki na śmieci?
4.Czy istnieje procedura informowania o zauważonych przepełnionych śmietnikach? Jeżeli tak to jaki jest sposób postępowania tj. kogo można powiadomić, w jaki sposób i w jakich dniach i godzinach? Jeżeli nie, to czy jest aktualnie opracowywana taka procedura i na jakim jest etapie?
5.Jaka kwota jest wydawana na opróżnianie śmietników w ujęciu rocznym za lata 2020-2024?
Zgodnie z art. 24 ust. 6 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. oczekuję odpowiedzi w terminie 14 dni.

Z wyrazami szacunku,
Łukasz M. Michalewski Radny Miasta Pruszcz Gdański



Załączniki:

Interpelacja z dnia 20 paździenika 2024 r. w sprawie śmietników
Odpowiedź na intepelację z dnia 20 października 2024 r. w sprawie śmietników.