Nazwa:

Udostępnianie spisu wyborców

Opis ogólny:

Spis wyborców udostępnia się do wglądu w urzędzie gminy na pisemny wniosek. Udostępnienie spisu wyborców polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego dotyczy wniosek, i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do wniesienia reklamacji. 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy 

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o udostępnienie spisu wyborców.
  2. aktualny dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Między 21 a 8 dniem przed dniem wyborów każdy wyborca może sprawdzić w urzędzie gminy, w której spis wyborców został sporządzony, czy został w spisie uwzględniony.

Sprawę załatwiamy niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. 

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Referat Spraw Społecznych ul. Grunwaldzka 20, pok. nr 6 i 7

Tryb odwoławczy:

Każdy może wnieść do Wójta albo organu, który sporządził spis wyborców reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu. Organ  obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 2 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie. Na decyzję nie uwzględniającą reklamacji wyborca może wnieść, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę do właściwego miejscowo sądu rejonowego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Pruszcz Gdański. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.

Opłaty:

Brak opłat

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Dagmara Plata-Kościuk tel.: (58) 775-99-63

Marta Karc tel.: (58) 775-99-62

Załączniki: