Nazwa:

Jawność spisu wyborców

Opis ogólny:

Każdy wyborca może złożyć pisemny wniosek o udzielenie informacji o ujęciu go w spisie wyborców. W wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast  zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024  r.  wniosek o udostępnienie informacji o ujęciu w spisie może zostać złożony w okresie od 44 dnia przed dniem wyborów do 5 dnia przed dniem wyborców, tj. od 23 lutego 2024 r. do 02 kwietnia 2024 r.

Udostępnienie informacji następuje przez udzielenie informacji, że osoba wskazana we wniosku jest ujęta w spisie wyborców lub nie figuruje w spisie. Na wnioskodawcy udzielona informacja jest potwierdzana przez Burmistrza na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy 

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o udostępnienie spisu wyborców.
  2. aktualny dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Sprawę załatwiamy niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. 

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Referat Spraw Obywatelskich ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański.

godz. przyjmowania interesantów:

pon. 9.00-17.00, śr. 7.30-15.30, wt., czw., pt. 7.30-14.00

 

Tryb odwoławczy:

Każdy wyborca może wnieść do Wójta albo organu, który sporządził spis wyborców reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu. Organ  obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 2 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie. Na decyzję nie uwzględniającą reklamacji wyborca może wnieść, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę do właściwego miejscowo sądu rejonowego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Pruszcz Gdański. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.

Opłaty:

Brak opłat

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Dagmara Plata-Kościuk tel.: (58) 775-99-63

Marta Karc tel.: (58) 775-99-62

 



Załączniki:

wniosek o udzielenie informacji o ujęciu w spisie wyborców