Nawa:

Wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

Opis ogólny:

Zezwolenia wydaje się oddzielnie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia) oraz sprzedaż napojów alkoholowych  przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal).

Zezwolenia dzielą się na rodzaje:

  A - do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo;

  B - powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa);

  C - powyżej 18% zawartości alkoholu.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i  przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  2. Uchwała nr XLVIII/453/2018 Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 22 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie miasta Pruszcz Gdański miejsc sprzedaży napojów alkoholowych
  3. Uchwała nr XLVIII/454/2018 Rady Miasta Pruszcz Gdański
    z dnia 22 czerwca 2018 r. (Dz. Urz. Woj. Pom. z 2018 r. poz. 3308) w sprawie określenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży oraz poza miejscem sprzedaży na terenie miasta Pruszcz Gdański
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

do wniosku należy dołączyć:

  1. Kserokopię stałego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z  dowodem opłaty potwierdzającym ważność zezwolenia

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Rozpatrzenie wniosku następuje w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku zgodnie z Kpa.

Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych może być wydane przedsiębiorcy posiadającemu stałe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, na okres do 2 dni.

Miejsce i sposób złożenia dokumentów:

Biuro podawcze Urzędu Miasta Pruszcz Gdański ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy  przysługuje prawo wniesienia odwołania od tej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Opłaty:

opłata skarbowa:

17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę występującą z wnioskiem reprezentuje pełnomocnik). Opłatę należy wnieść w Kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta: 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

opłata administracyjna:

  1. Opłatę należy wnieść przed wydaniem zezwolenia, na rachunek miasta 78 8335 0003 0121 1827 2000 0004 lub w Kasie Urzędu w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń, która wynosi:

    43,75 zł - za wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających  do 4,5%   alkoholu oraz piwa,
    43,75 zł - za wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
    175 zł - za wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
  2. W opisie wpłaty należy podać przedsiębiorcę prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych, adres punktu sprzedaży, tytuł wpłaty

 

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Marta Karc, tel.: (58) 775-99-62

 



Załączniki:

o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych