Nazwa:

Udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym 

Opis ogólny:

Organ gminy udostępnia dokumentację związaną z dowodami osobistymi, znajdującą się w jego posiadaniu.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
  3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
  6. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat z udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

Wymagane dokumenty:

  1. wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
  2. dokument potwierdzający interes prawny wnioskodawcy do uzyskania żądanych danych,
  3. dowód wniesienia opłaty za udostępnienie danych,
  4. dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
  5. pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia
  6. opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Biuro podawcze Urzędu Miasta ul. Grunwaldzka 20

Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub  bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych.

Opłaty:

opłata skarbowa

5,00 zł za każdą pełną lub rozpoczętą stronę
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  (jeśli wnioskodawca występuje za pośrednictwem pełnomocnika). Opłatę należy uiścić w Kasie Urzędu Miasta bądź na rachunek bankowy Urzędu Miasta: 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Oliwia Retecka, tel.: (58) 775-99-56



Załączniki:

Wniosek o dostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym