Nazwa:

Wymeldowanie z pobytu stałego

Opis ogólny:

Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście, w formie dokumentu elektronicznego lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, o której mowa w art. 33 §2 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można także dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub pobytu czasowego. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu stałego

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności,
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego,
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie,
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty:

  1. druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"
  2. dowód osobisty lub paszport
  3. pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej)
    jeśli osoba zgłaszająca własne wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)
    jeśli o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wnosi pełnomocnik: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia oraz dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając poniższy formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego

lub

formularz znajdujących się na stronie Ministerstwa Cyfryzacji https://obywatel.gov.pl/

osobiście - Urząd Miasta ul. Grunwaldzka 20, Referat Spraw Społecznych pok. nr 6

Tryb odwoławczy:

nie dotyczy

Opłata:

17,00 zł za zaświadczenie o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia). Opłatę należy uiścić w Kasie Urzędu Miasta bądź na rachunek bankowy Urzędu Miasta: 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wnosi pełnomocnik). Opłatę należy uiścić w Kasie Urzędu Miasta bądź na rachunek bankowy Urzędu Miasta: 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Dagmara Plata-Kościuk, tel.: (58) 775-99-63



Załączniki:

Pełnomocnictwo
Wniosek o wydanie zaświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku osób zameldowanych pod wskazanym adresem
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego