Czym jest Rejestr Danych Kontaktowych
Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o:

dokumentach gotowych do odbioru, 
rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.


Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

 

Kto może przekazać swoje dane do RDK?
Każdy, kto:
ma numer PESEL,
jest osobą pełnoletnią. 
Co musisz przygotować:
login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,
telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
Co musisz zrobić:
  1. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk i kliknij przycisk Skorzystaj z RDK.
  2. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się do usługi.
  3. Znajdziesz się w RDK. Wybierz przycisk Przekaż dane do RDK. Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz nr PESEL – zostaną przekazane do RDK.
  4. Podaj swoje dane kontaktowe – numer telefonu i/lub adres e-mail.
  5. Potwierdź kodem swoje dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail.
  6. Możesz to zrobić od razu lub, jeśli nie dokończyłeś procesu potwierdzania, bo np. nie masz przy sobie telefonu komórkowego, w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Wówczas skorzystaj z usługi: Potwierdź swoje dane kontaktowe w RDK Nie będziesz musiał się logować do usługi. Przygotuj tylko numer PESEL.
Kiedy możesz skorzystać z RDK
RDK, podobnie jak wszystkie e-usługi – jest dostępny w dowolnej chwili.
Jak możesz zmienić lub usunąć dane z RDK
Jeśli masz już dane kontaktowe w RDK i chcesz je zaktualizować bo zmieniłeś numer telefonu lub adres skrzynki e-mail lub je usunąć kliknij przycisk SKORZYSTAJ  Z RDK.

Usuwając dane kontaktowe usuwasz wszystkie swoje dane z RDK (również dane osobowe: imię, nazwisko i PESEL).
Dane kontaktowe możesz w każdej chwili ponownie przekazać do RDK.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. 
Ile będziesz czekać
Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 
Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
Osoby realizujące zadanie:
pracownicy Referatu Spraw Obywatelskich
tel. 775-99-63, 775-99-56, 775-99-62


Załączniki:

Wniosek o wpisanie danych do RDK