Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.   o  drogach  publicznych  (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm).
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r.  w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1264).

Wymagane dokumenty

  • druk wniosku w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,
  • plan sytuacyjny pasa drogowego przewidzianego do zajęcia w skali 1:1000 lub 1:500,
  • projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidzianego zajęcia pasa drogowego, w przypadku zajęcia całego pasa jezdni (lub na żądanie Urzędu),
  • kserokopia pozwolenia na budowę,
  • kserokopia decyzji wydanej przez Burmistrza Pruszcza Gdańskiego zezwalającą   na lokalizację urządzeń w pasie drogowym,
  • harmonogram prowadzonych robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót).

Termin i sposób załatwienia

  • Wniosek należy złożyć na miesiąc przed planowanym zajęciem pasa drogowego.
  • W przypadku zablokowania przejezdności jezdni na wykonawcy spoczywa obowiązek powiadomienia o prowadzonych pracach:
  • Pogotowia Ratunkowego,
  • Straży Pożarnej.

Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta w pokoju nr 13.

Sprawy prowadzi: Referat Gospodarki Komunalnej, pokój nr 4  ul. Krótka 4 w godzinach pracy Urzędu tel.: 58 775 99 18

Dodatkowe informacje:
Opłatę za zajęcie pasa drogowego i rzutu powierzchni wbudowanego urządzenia ustala  Rada Miasta Pruszcz Gdański w drodze uchwały.

Zgodnie z art.40 ust.12 ustawy o drogach publicznych w przypadku zajęcia pasa drogowego o powierzchni większej niż określone w zezwoleniu zarządcy drogi, zarządca drogi wymierza w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej zgodnie z ust.4-6 ww. ustawy.

Wnioski
Wnioski można pobrać w Referacie Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4 (pokój nr 4)