Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.   o  drogach  publicznych  (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm).

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r.  w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1264).

 

Wymagane dokumenty


 -   druk wniosku w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,

 -   plan sytuacyjny pasa drogowego przewidzianego do zajęcia w skali 1:1000 lub 1:500,

 -   projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidzianego zajęcia pasa drogowego, w   przypadku zajęcia chodnika, jezdni oraz dróg nieutwardzonych (lub na żądanie Urzędu),

  -  kserokopia decyzji wydanej przez Burmistrza Pruszcza Gdańskiego zezwalającą   na lokalizację urządzeń w pasie drogowym,

  -  harmonogram prowadzonych robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót).

  -  pełnomocnictwo

  -  w przypadku pełnomocnictwa opłata w wysokości 17 zł

 

 

Termin i sposób załatwienia

    Wniosek należy złożyć na miesiąc przed planowanym zajęciem pasa drogowego.

    Decyzję  administracyjną na zajęcie pasa drogowego Wnioskodawca zobowiązany jest do odbioru

    w Referacie Gospodarki Komunalnej przy ul. Krótkiej 4, pokój 4.

Dzień  po planowym zakończeniu prac związanych z prowadzeniem robót w pasie drogowym Wnioskodawca  zobowiązany jest do zgłoszenia telefonicznego w  Referatu Gospodarki Komunalnej gotowości odbioru pasa drogowego.

Odbiór pasa drogowego zakończony jest  protokołem odbioru.

    W przypadku zablokowania przejezdności jezdni na wykonawcy spoczywa obowiązek powiadomienia o prowadzonych pracach:

    Pogotowia Ratunkowego,

    Straży Pożarnej.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta przy

ul. Grunwaldzkiej 20 w Pruszczu Gdańskim.

 

Sprawy prowadzi: Referat Gospodarki Komunalnej, pokój nr 4  ul. Krótka 4 w godzinach pracy Urzędu tel.: 58 775 99 18

 

Dodatkowe informacje:

Opłatę za zajęcie pasa drogowego i rzutu powierzchni wbudowanego urządzenia ustala  Rada Miasta Pruszcz Gdański w drodze uchwały.

 

Zgodnie z art.40 ust.12 ustawy o drogach publicznych w przypadku zajęcia pasa drogowego o powierzchni większej niż określone w zezwoleniu zarządcy drogi, zarządca drogi wymierza w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej zgodnie z ust.4-6 ww. ustawy.

 

Wniosek do pobrania poniżej. 



Załączniki:

Wniosek