I. Wymagane dokumenty:

  1. Zawiadomienie o imprezie artystycznej lub rozrywkowej organizowanej w ramach działalności kulturalnej, odbywającej się poza stałą siedzibą albo w sposób objazdowy (na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury). Zawiadomienie powinno zawierać następujące dane: imię, nazwisko lub nazwę podmiotu organizującego imprezę artystyczną lub rozrywkową, siedzibę i adres do korespondencji, rodzaj i charakter imprezy, miejsce, datę, godzinę rozpoczęcia, planowany czas trwania, przewidywana liczbę uczestników, określenie planowanych środków służących zapewnieniu bezpieczeństwa uczestników oraz określenie planowanych działań w zakresie dostosowania imprezy dla osób ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem, w razie potrzeby, racjonalnych usprawnień, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. (na żądanie organu) Zaświadczenie właściwego organu potwierdzające, że pomieszczenia, obiekty lub miejsca, w których odbywają się imprezy artystyczne i rozrywkowe, a także urządzenia techniczne używane przy ich organizowaniu lub w trakcie ich odbywania, odpowiadają wymaganiom przewidzianym prawem (art. 34 ust.3 i 4 ustawy). 

II. Termin i sposób załatwiania sprawy:

  1. Sprawę załatwia się bez zbędnej zwłoki.
  2. Przyjęcie zawiadomienia bez zastrzeżeń nie wymaga odpowiedzi.
  3. Burmistrz Pruszcza Gdańskiego wydaje decyzję o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej jeżeli zagraża ona życiu lub zdrowiu ludzi, moralności publicznej albo mieniu w znacznych rozmiarach lub pomieszczenia, obiekty lub miejsca, w których miałaby odbyć się impreza, a także urządzenia techniczne używane przy jej organizowaniu lub w trakcie odbywania nie odpowiadają wymaganiom przewidzianych prawem.
  4. Decyzja o zakazie odbycia imprezy artystycznej lub rozrywkowej powinna być doręczona podmiotowi, który ją organizuje, w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

III. Opłata skarbowa:

Postępowanie nie podlega opłatom.

IV. Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie od decyzji podlega rozpoznaniu w terminie 7 dni od dnia wniesienia odwołania. Nie wydanie decyzji w tym terminie oznacza zgodę na odbycie imprezy. Decyzję wydaną w wyniku wniesienia odwołania doręcza się w terminie 3 dni.

V. Podstawa prawna
Art. 34 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

VI. Inne informacje, uwagi, wskazówki

Zawiadomienie o imprezie powinno być złożone nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia. W przypadku konieczności złożenia zaświadczenia, o którym mowa wymaganych dokumentach (pkt 1. ust. 2), termin do złożenia zawiadomienia liczy się od dnia doręczenia wspomnianego zaświadczenia.

Imprezy artystyczne i rozrywkowe organizowane cyklicznie nie rzadziej niż 2 razy w roku przez te same podmioty w tych samych pomieszczeniach, obiektach i miejscach do tego dostosowanych, wymagają jednorazowego zawiadomienia organu gminy właściwej ze względu na miejsce imprezy.

Prezes Rady Ministrów może z powodu żałoby narodowej zarządzić, na czas jej trwania, zawieszenie organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych.

Wojewoda może z powodu klęski żywiołowej lub w celu zapobieżenia epidemii albo ze względu na żałobę, na czas niezbędny, zarządzić zawieszenie organizowania imprez na terenie województwa lub jego części.