W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Sporządzenie aktu zgonu

XML

Szczegóły

Kategoria sprawy Akta stanu cywilnego

Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Treść

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28.11.2014 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 1741 z późn. zm.) art. 16, 47, 93-95.
  • Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz.267 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 10.08.2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 268 z późn. zm.) art. 39 ust. 4
  • Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 10.06.1992 r. w sprawie doręczania wojskowych dokumentów osobistych i trybu postępowania z tymi dokumentami (Dz. U. z 1992 r. Nr 51, poz. 233 z późn. zm.) § 10
  • Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 1628 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28.09.2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330)
  • Ustawa z dnia 31.01.1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 z póżn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11.01.2015 r.w sprawie wzoru karty zgonu (Dz.U. z 2015 r. poz. 231).

Wymagane dokumenty

  • karta zgonu wydana przez lekarza,
  • dowód osobisty osoby zmarłej,
  • paszport osoby zmarłej (jeżeli jest ważny),
  • dowód osobisty współmałżonka (do wglądu),
  • dowód osobisty osoby zgłaszającej (do wglądu),
  • pełnomocnictwo (jeżeli zgon jest zgłaszany przez firmę pogrzebową).

Sposób załatwienia sprawy

  • złożenie karty zgonu,
  • sporządzenie protokołu,
  • sporządzenie aktu zgonu,
  • wydanie 1 odpisu skróconego aktu zgonu oraz karty zgonu dla administracji cmentarza.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie.

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego Pruszcz Gdański
ul. Grunwaldzka 20,
83-000 Pruszcz Gdański
tel. 58-775-99-54

Opłata skarbowa

Opłata skarbowa: 17,00 zł - za pełnomocnictwo

Opłatę skarbową można uiścić w kasie  Urzędu lub na konto 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007 z zaznaczeniem tytułu opłaty i danych identyfikujących wpłacającego. Oryginał dowodu wpłaty należy dołączyć do składanych dokumentów.

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, na wniosek strony, jeżeli mimo uiszczenia opłaty nie dokonano czynności.

Dodatkowe informacje

Zgon osoby zgłasza się w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca tego zdarzenia w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu lub 24 godzin od zgonu na skutek choroby zakaźnej.

Zgon może być zgłoszony przez firmę pogrzebową po uprzednim uzyskaniu pisemnego pełnomocnictwa od rodziny (firmy pogrzebowe dysponują odpowiednimi drukami).

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane