Wystąpienie pokontrolne - Sprawdzenie prawidłowości realizacji zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy z dnia 28 marca 1933 roku o grobach i cmentarzach wojennych przejętych przez Gminę
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Nazwa i adres jednostki kontrolowanej:
Urząd Miejski w Pruszczu Gdańskim
ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański
Przedmiot kontroli:
Sprawdzenie prawidłowości realizacji zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy z dnia 28 marca 1933 roku o grobach i cmentarzach wojennych – przejętych przez Gminę na podstawie porozumienia z dnia 26 czerwca 2007 r. pomiędzy Wojewodą Pomorskim a Miastem Pruszcz Gdański w sprawie przejęcia zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących utrzymania grobów i cmentarzy wojennych położonych na obszarze należącym do miasta.
Okres objęty kontrolą:
1 stycznia 2023 r. do 31 sierpnia 2024 r.
Podstawa prawna przeprowadzenia kontroli:
Podstawę do przeprowadzenia kontroli stanowi art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (tj. – Dz. U. z 2019 r. poz. 1464); art. 6 ust. 4 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (tj. – Dz. U. z 2020 r. poz. 224) w związku z art. 6 ust. 3 oraz art. 7 ustawy z dnia 28 marca 1933 r. o grobach i cmentarzach wojennych (tj. – Dz.U. z 2018 r. poz. 2337).
Pełna treść dostępna w załączniku.