W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Protokół z IX posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański

PR.060.1.1.2.2021                                        Pruszcz Gdański, 14 czerwca 2021 roku

Protokół z IX posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański

 

Komitet Rewitalizacji w składzie i przy udziale - zgodnie z listą obecności

Porządek obrad:

  1. Sprawy regulaminowe:

- przedstawienie porządku obrad.

  1. Założenia i wytyczne do projektu:

1) Renowacja terenu u zbiegu ulic Chopina i Grunwaldzkiej wraz z odtworzeniem przestrzeni publicznej wokół budynków ul. Krótkiej 4 i 6 wraz z oświetleniem – projekt nr 1.

  1. Omówienie założeń do projektu: Remont ulicy Krótkiej – projekt nr 2.
  2. Wolne wnioski.

 

Ad. 1

Przewodnicząca przywitała zgromadzonych i oddała głos zaproszonym przedstawicielom Referatu Techniczno – Inwestycyjnego informując, że ze względów organizacyjnych zmianie uległa kolejność omawianych projektów i jako pierwszy zostanie omówiony: Remont ul. Krótkiej – założenia do projektu.

Postanowienia i ustalenia:

Ad. 3 Omówienie założeń do projektu: Remont ulicy Krótkiej – projekt nr 2.

Pan Marcin Jewsienia – z Referatu Techniczno – Inwestycyjnego odczytał wypracowane założenia do projektu Remont ul. Krótkiej. Celem dokumentu jest zachowanie historycznego charakteru ul. Krótkiej.

Ponadto poinformowano, że zlecono przeprowadzenie badania ruchu na ul. Krótkiej  - termin wykonania 18.09.2021 r.

Pan Adam Bodo złożył wniosek o zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu (przed analizą i koncepcją ruchu) i zbadanie opinii mieszkańców.

Tymczasowe wprowadzenie organizacji ruchu pozwoli ocenić stopień zadowolenia użytkowników ruchu oraz mieszkańców przed realizacją projektu.

Zwrócono uwagę, że projekt musi być uzgodniony z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (ul. Grunwaldzka stanowi drogę krajową nr 91) oraz z Komendą Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pruszczu Gdańskim.  

Nawiązano do opracowanego Studium transportowego dla miasta, w którym był analizowany problem wyjazdu z ul. Krótkiej w ul. Grunwaldzką. Brak badania ruchu na ul. Krótkiej.

Przewodnicząca komitetu zaproponowała przeprowadzenie głosowania, zaznaczając, że zgodnie z regulaminem pracownicy urzędu nie mogą wziąć w nim udziału.

Przewodnicząca przeprowadziła głosowanie:

Czy należy przeprowadzić próbną/tymczasową organizację ruchu.

Głosowano:

Na TAK – 4 głosy

Na NIE – 0 głosów

Wstrzymało się  - 1 głos

Wniosek:

  1. Komitet Rewitalizacji wnosi o przeprowadzenie próbnej/tymczasowej organizacji ruchu na ul. Krótkiej w celu poznania opinii użytkowników przed wykonaniem projektu..

Ad. 2 Założenia i wytyczne do projektu:

1) Renowacja terenu u zbiegu ulic Chopina i Grunwaldzkiej wraz z odtworzeniem przestrzeni publicznej wokół budynków ul. Krótkiej 4 i 6 wraz z oświetleniem – projekt nr 1.

Przewodnicząca przedstawiła wytyczne:

- materiały dobrej jakości,

- założenie jest, aby przesunąć przystanek autobusowy,

- 20 % powierzchni biologicznie czynnej,

- plac powinien „zagrać’” szlachetnością materiału,

- Wytyczne Konserwatora Zabytków – konieczność zachowania, podkreślenia starego przebiegu ul. Krótkiej,

Ponadto obecni sprecyzowali wnioski i założenia:

- projekt powinien nawiązywać charakterem do nowo zagospodarowanego i zrealizowanego otoczenia budynków przy ul. Krótkiej 6 i 4 oraz do projektu ul. Krótkiej.

- wprowadzenie drzew, zieleni wysokiej,

 Przypomniano o koncepcjach konkursowych opracowanych przez studentów Politechniki Gdańskiej. Złożono wniosek o pokazanie projektantowi prac studentów, pomimo tego, że obejmowały one głównie tereny zielone – Plac Rycerza Stefana i Plac.

Zapytano o stacje benzynową. Przewodnicząca oznajmiła, że stacja jest wpisana do Gminnej ewidencji zabytków, Konserwator Zabytków na etapie tworzenia planu miejscowego opiniował negatywnie możliwość rozbudowy stacji.

Wniosek o rozmowę z właścicielem stacji i ewentualny jej wykup.

Dyskusja na temat wiaty przystankowej.

Wniosek o uzgodnienie z Komitetem projektu wiaty przystankowej.

Dyskusja na temat zieleni, czy wprowadzać drzewa.

Wniosek o wizualizację projektu z drzewami i bez drzew.

Wniosek:

1. Wniosek o pokazanie projektantowi koncepcji konkursowych opracowanych w 2018 roku przez studentów Politechniki Gdańskiej.

2. Wniosek o rozmowę z właścicielem stacji i ewentualny jej wykup.

3. Wniosek o uzgodnienie z Komitetem projektu wiaty przystankowej.

4. Wniosek o wizualizację projektu z drzewami i bez drzew.

Ad. 3

Przewodnicząca podziękowała za spotkanie, posiedzenie zakończono.

 

Przewodnicząca Komitetu Rewitalizacji

Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański

/-/ Ilona Nitka

Protokolant:

Ewa Piechowska

 

 

Protokół zostanie umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej.

Załączniki

Powiadom znajomego