W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Protokół z XIII posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański

PR.060.4.2.2023           Pruszcz Gdański, dnia 14 czerwca 2023 roku

 
Protokół z XIII posiedzenia Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański

Komitet Rewitalizacji w składzie i przy udziale - zgodnie z listą obecności

 Porządek obrad:
1.    Sprawy regulaminowe:
- przedstawienie porządku obrad.
2. Przeprowadzenie głosowania nad projektem uchwały Komitetu Rewitalizacji w sprawie zaopiniowania Oceny aktualności i stopnia realizacji „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2016 – 2025” według stanu na koniec 2022 r. 
2.1. Przedstawienie rekomendacji, które wyrazili członkowie Komitetu.
2.2. Przeprowadzenie głosowania nad projektem uchwały.

Stosownie do art. 7 ust. 8 ustawy o rewitalizacji w przypadku, gdy Komitet Rewitalizacji zajmuje stanowisko w drodze głosowania, przedstawiciele gminy, gminnych jednostek organizacyjnych, w tym gminnych osób prawnych, nie biorą udziału w głosowaniu, jeżeli dotyczy ono projektów dokumentów, których opracowanie jest zadaniem Burmistrza Miasta. W związku z powyższym członkami uprawnionymi do głosowania nad przedmiotową uchwałą są przedstawiciele Rady Miasta Pruszcz Gdański, podmiotów prowadzących lub zamierzających prowadzić na obszarze Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański działalność społeczną, działalność gospodarczą oraz przedstawiciele mieszkańców Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański czyli 10 członków komitetu. 

3. Prezentacja budynku przy ul. Wojska Polskiego 44 – w ramach projektu nr 14 - Remont budynku przy ul. Wojska Polskiego 44 wraz z adaptacją na Urząd Stanu Cywilnego oraz rewitalizacją otoczenia przy ul. Wojska Polskiego 46.

4. Wolne wnioski.

Postanowienia i ustalenia:

Ad. 1. Przewodnicząca Ilona Nitka przywitała zgromadzonych i przedstawiła porządek obrad.

Ad. 2. 1. Przewodnicząca przypomniała, że sporządzona przez Burmistrza na podstawie ustawy o rewitalizacji Ocena aktualności i stopnia realizacji „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2016 – 2025” według stanu na koniec 2022 r. została przesłana w dniu 10 maja 2023 r. członkom Komitetu Rewitalizacji w celu wyrażenia opinii. 

W wyniku otrzymanych rekomendacji i pytań przedmiotowy dokument został skorygowany - zgodnie z wyjaśnieniami przekazanymi członkom Komitetu. Wyjaśnienia zostały przesłane członkom Komitetu.

Dodatkowo wniesiono uwagę, aby sprostować w dokumencie zapis dotyczący zrealizowanego projektu nr 6 – Remont budynku Krótka 6 i odtworzenie zagospodarowania otoczenia – adaptacja na Muzeum w zakresie nazewnictwa dotyczącego muzeum. Korekta ma polegać na wyjaśnieniu, że działa tam Referat Ekspozycji i Dziedzictwa Kulturowego w Pruszczu Gdańskim, potocznie zwany muzeum.

Ad. 2.2. Przewodnicząca stwierdziła, że jest kworum (6 uprawnionych członków Komitetu Rewitalizacji) i można przeprowadzić głosowanie.

Przystąpiono do głosowania nad uchwałą.  
 Za przyjęciem uchwały głosowało 6 członków, przeciw zagłosowało 0 członków, wstrzymało się od głosu 0 członków – zgodnie z protokołem z głosowania.
Oznacza to, że podjęto uchwałę nr XIII/1/2023 Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański pozytywnie opiniującą Ocenę aktualności i stopnia realizacji „Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2016 – 2025”  według stanu na koniec 2022 r.

Ad. 3. Prezentacja budynku przy ul. Wojska Polskiego 44 – w ramach projektu nr 14 - Remont budynku przy ul. Wojska Polskiego 44 wraz z adaptacją na Urząd Stanu Cywilnego oraz rewitalizacją otoczenia przy ul. Wojska Polskiego 46.

Obecni stwierdzili, ze obiekt już zwiedzali na etapie prac wykończeniowych. Wtedy też zasugerowano, aby na ścianach budynku umieścić obrazy nawiązujące do przeszłości, do historii budynku. Kierownik Referatu Techniczno-Inwestycyjnego poinformowała, że tablica informacyjna o historii budynku jest już zamówiona i w najbliższych dniach zostanie powieszona w holu budynku na parterze.

 Komitet składa wniosek o:

1. Umieszczenie na ścianach w budynku przy ul. Wojska Polskiego 44 (obecnie USC) obrazów nawiązujących do jego historii. 

2. Umieszczenie tablic informacyjnych (makiety) dotyczących budynku przy ul. Wojska Polskiego 44, dostępnych dla osób niedowidzących.

 Ad. 4. Nie zgłoszono wolnych wniosków w związku z czym Przewodnicząca podziękowała za spotkanie, poinformowała, że wnioski z niniejszego posiedzenia zostaną przekazane Burmistrzowi, po czym posiedzenie zamknięto.

 

Przewodnicząca Komitetu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański
/ - /
Ilona Nitka

 

Protokolant:
/ - /
Ewa Piechowska

Załączniki

Powiadom znajomego