Ogłoszenie Burmistrza Pruszcza Gdańskiego w sprawie zmian w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim
OGŁOSZENIE BURMISTRZA PRUSZCZA GDAŃSKIEGO z dnia 15 stycznia 2021 r.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713, poz. 1378), w związku z § 22 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 2316, poz. 2353, poz. 2430; z 2021 r. poz. 12) oraz Zarządzenia Nr 206/2020 Burmistrza Pruszcza Gdańskiego z dnia 22 października 2020 r. w sprawie wprowadzenia zmian w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim, zmienionego Zarządzeniem Nr 11/2021 Burmistrza Pruszcz Gdańskiego z dnia 15 stycznia 2021 r. zawiadamiam, że z dniem 18 stycznia 2021 r. wprowadzam zmiany w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim poprzez podjęcie działań prewencyjnych mających na celu zapewnienie ochrony życia i zdrowia oraz bezpieczeństwa mieszkańców Pruszcza Gdańskiego i pracowników samorządowych w związku z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej COVID-19.
Począwszy od dnia 18 stycznia 2021 r. do odwołania w Urzędzie Miasta Pruszcz Gdański z siedzibą przy ulicy Grunwaldzkiej 20 i ulicy Krótkiej 4 (Referat Gospodarki Komunalnej) wprowadza się następujące ograniczenia:
- Obsługa interesanta odbywać się będzie telefonicznie, drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem operatora pocztowego;
- Prowadzi się bezpośrednią obsługę interesanta w zakresie rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- W budynku Urzędu Miasta przebywać mogą wyłącznie interesanci lub ich pełnomocnicy. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesanta i osób wymienionych w § 24 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Urząd Stanu Cywilnego może przyjąć większą ilość osób, gdy jest to niezbędne do realizacji sprawy, jednak przy zachowaniu bezpiecznej odległości pomiędzy interesantami;
- Pozostałe referaty i samodzielne stanowiska pracy, mogą prowadzić bezpośrednią obsługę interesanta, wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty drogą elektroniczną lub telefonicznie. Wówczas pomieszczeniem wyznaczonym do obsługi interesanta jest sala posiedzeń Urzędu Miasta;
- Referat Gospodarki Komunalnej obsługę interesanta prowadzi wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty i przy wyznaczonym stanowisku obsługi;
- Zaleca się, aby interesant posiadał własne przybory piśmiennicze;
- Osoby wchodzące do Urzędu Miasta zobowiązane są do dezynfekcji rąk środkiem odkażającym, dostępnym w holu budynku;
- Interesanci przebywający na terenie Urzędu Miasta mają obowiązek zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego, o którym mowa w art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz.110, poz. 284, poz. 568, poz. 695, poz. 1087, poz. 1517), ust i nosa;
- Niezwłocznie po załatwieniu sprawy, interesant jest zobowiązany do opuszczenia budynku Urzędu;
- Wejście do budynku odbywać się będzie tylko przez wejście główne i wyłącznie do tymczasowego punktu obsługi interesanta lub do KASY. Przed okienkiem kasowym, w odstępach 1,5 m, mogą znajdować się maksymalnie 3 osoby;
- W poczekalni holu głównego mogą znajdować się maksymalnie 3 osoby oczekujące na przyjęcie w ramach obsługi interesantów;
- Liczbę interesantów będzie kontrolował i regulował pracownik Biura Podawczego;
- Pisma i dokumenty będą przyjmowane w Biurze Podawczym Urzędu Miasta;
- Korespondencja zwrotna nie będzie wydawana w siedzibie Urzędu, ale będzie każdorazowo przesyłana adresatowi na podany przez niego adres;
- Płatności i należności publiczno-prawne (podatki i opłaty) oraz cywilno-prawne (dzierżawy, itp.) winny być wnoszone w formie bezgotówkowej – przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy Urzędu Miasta.
BURMISTRZ PRUSZCZA GDAŃSKIEGO
JANUSZ WRÓBEL