Ogłoszenie Burmistrza Pruszcza Gdańskiego z dnia 25 maja 2020 r.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713), w związku z § 12 rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 16 maja 2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów
w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 878) oraz Zarządzenia
Nr 47/2020 Burmistrza Pruszcza Gdańskiego z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie wprowadzenia zmian w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim, zmienionego zarządzeniem Nr 81/2020 Burmistrza Pruszcza Gdańskiego z dnia 25 maja 2020 r.
zawiadamiam, że
z dniem 25 maja 2020 r. wprowadzam zmiany w zakresie obsługi interesantów oraz sposobu funkcjonowania Urzędu Miasta w Pruszczu Gdańskim poprzez podjęcie działań prewencyjnych mających na celu zapewnienie ochrony życia i zdrowia oraz bezpieczeństwa mieszkańców Pruszcza Gdańskiego i pracowników samorządowych w związku
z rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej COVID-19.
Począwszy od dnia 25 maja 2020 r. do odwołania w Urzędzie Miasta Pruszcz Gdański z siedzibą przy ulicy Grunwaldzkiej 20 i ulicy Krótkiej 4 (Referat Gospodarki Komunalnej) wprowadza się następujące ograniczenia:
1) Obsługa interesanta odbywać się będzie telefonicznie, drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem operatora pocztowego;
2) Wprowadza się bezpośrednią obsługę interesanta w zakresie rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych;
3) W budynku Urzędu Miasta przebywać mogą wyłącznie interesanci lub ich pełnomocnicy. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesanta. Urząd Stanu Cywilnego może przyjąć większą ilość osób, gdy jest to niezbędne do realizacji sprawy, jednak przy zachowaniu bezpiecznej odległości pomiędzy interesantami;
4) Zaleca się, aby interesant posiadał własne przybory piśmiennicze;
5) Dopuszcza się aby w sprawach innych niż wymienione w pkt 2 do Urzędu Miasta zostały wpuszczone inne osoby, ale wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty. Interesanci w budynku Urzędu mogą poruszać się wyłącznie w obecności pracownika tego Urzędu;
6) Osoby wchodzące do Urzędu Miasta zobowiązane są do dezynfekcji rąk środkiem odkażającym, dostępnym w holu budynku;
7) Interesanci przebywający na terenie Urzędu Miasta mają obowiązek zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego, o którym mowa w art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz.110, poz. 284, poz. 568, poz. 695), ust i nosa;
8) Niezwłocznie po załatwieniu sprawy, interesant jest zobowiązany do opuszczenia budynku Urzędu.
9) Pisma i dokumenty będą przyjmowane w tymczasowym punkcie obsługi interesanta przy drzwiach wejściowych do Urzędu Miasta;
10) Korespondencja zwrotna nie będzie wydawana w siedzibie Urzędu, ale będzie każdorazowo przesyłana adresatowi na podany przez niego adres;
11) Płatności i należności publiczno-prawne (podatki i opłaty) oraz cywilno-prawne (dzierżawy, itp.) winny być wnoszone w formie bezgotówkowej – przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy Urzędu Miasta.
Burmistrz Pruszcza Gdańskiego
Janusz Wróbel