Porządek obrad LIV sesji zwyczajnej Rady Miasta Pruszcz Gdański
CZĘŚĆ I
Wręczenie gratulacji za sukces odniesiony podczas Krajowej Wystawy Gołębi Rasowych, Drobiu Rasowego i Królików dla Jacka Kruka i Tomasza Borkowskiego.
CZĘŚĆ II
1. Sprawy regulaminowe:
· przedstawienie porządku obrad,
· przyjęcie protokołu L zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,
· przyjęcie protokołu LI budżetowej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,
· przyjęcie protokołu LII nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,
· przyjęcie protokołu LIII nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański.
2. Interpelacje i zapytania radnych.
3. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego o pracy między sesjami Rady Miasta Pruszcz Gdański – ref. Janusz Wróbel Burmistrz Pruszcza Gdańskiego.
4. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego dla Rady Miasta Pruszcz Gdański VIII Kadencji w latach 2018 – 2023 o zgłoszonych żądaniach, o których mowa w art. 36 ust. 1 - 3 i ust. 5 oraz wydanych decyzjach, o których mowa w art. 37 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym za rok 2022
(materiał został dostarczony radnym e-mailem w dniu 20 stycznia 2023 r.)
– ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
5. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w roku 2022 na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański (materiał został dostarczony radnym e-mailem w dniu
24 stycznia 2023 r.) – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych budżetu obywatelskiego na rok 2024 – ref. Dorota Opałka Sekretarz Miasta.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański dla Województwa Pomorskiego, z przeznaczeniem na działalność bieżącą Teatru Wybrzeże w Gdańsku – ref. Jerzy Kulka Zastępca Burmistrza ds. społecznych.
8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę
za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwości odbierania odpadów komunalnych i sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza
ds. komunalnych.
11. Podjęcie uchwały w sprawie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2023 – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu Targowiska Miejskiego przy ul. Krótkiej 22 w Pruszczu Gdańskim – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 111 obr. 7) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 4/43 obr. 7) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działek nr 2/25 i 2/23 obr. 7) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 181 obr. 15) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego ograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki 16/2 obr. 4) – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
19. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Plan przy rzece Raduni” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
20. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Rejon ul. NSZZ Solidarność” – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
21. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański – ref. Radosław Klaczkowski Zastępca Burmistrza ds. komunalnych.
22. Roczne sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Pruszcz Gdański za 2022 rok – ref. Danuta Olech Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Miasta.
23. Roczne sprawozdanie z działalności Komisji stałych i doraźnych Rady Miasta Pruszcz Gdański za 2022 rok – ref. Przewodniczący Komisji stałych i doraźnych Rady Miasta Pruszcz Gdański tj.:
a) Komisji Budżetowej,
b) Komisji Gospodarki Komunalnej,
c) Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
d) Komisji Ochrony Zdrowia i Spraw Socjalnych,
e) Komisji Ochrony Środowiska,
f) Komisji Bezpieczeństwa i Przestrzegania Prawa,
g) Komisji Skarg Wniosków i Petycji,
h) Komisji Statutowej.
24. Wolne wnioski.