Porządek obrad LXV sesji zwyczajnej Rady Miasta Pruszcz Gdański
1. Sprawy regulaminowe:
· przedstawienie porządku obrad,
· przyjęcie protokołu LXIII zwyczajnej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański,
· przyjęcie protokołu LXIV budżetowej sesji Rady Miasta Pruszcz Gdański.
2. Interpelacje i zapytania radnych.
3. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego o pracy między sesjami Rady Miasta Pruszcz Gdański
4. Informacja Burmistrza Pruszcza Gdańskiego dla Rady Miasta Pruszcz Gdański VIII Kadencji w latach 2018 – 2024 o zgłoszonych żądaniach, o których mowa w art. 36 ust. 1 – 3 i ust. 5 oraz wydanych decyzjach, o których mowa w art. 37 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym za rok 2023 (materiał został dostarczony radnym e-mailem w dniu 25 stycznia 2024 r.)
5. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w roku 2023 na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Miejską Pruszcz Gdański (materiał został dostarczony radnym e-mailem w dniu 25 stycznia 2024 r.).
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2024.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na lata 2024 – 2037.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr LXII/595/2023 Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 28 listopada 2023 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miejskiej Pruszcz Gdański i jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów i osób uprawnionych do udzielania ulg.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych budżetu obywatelskiego na rok 2025.
11. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu treningowym prowadzonym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim.
12. Podjęcie uchwały w sprawie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2024.
13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na dofinansowanie w latach 2024 – 2026 zadań związanych z likwidacją ogrzewania węglowego na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej na terenie Pruszcza Gdańskiego.
15. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszcz Gdański „Rejon ul. Kupieckiej”.
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów w trybie bezprzetargowym.
17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiących własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działek nr 28/2 i 30/15 obr. 7).
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 18/26 obr. 19).
19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 1/9 obr. 8).
20. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanej w formie przetargu ustnego nieograniczonego stanowiącej własność Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański (dot. działki nr 1/7 obr. 8).
21. Podjęcie uchwały w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku informacji o kandydatach na ławników.
22. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Pruszcza Gdańskiego.
23. Roczne sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Pruszcz Gdański za 2023 rok.
24. Roczne sprawozdania z działalności Komisji stałych i doraźnych Rady Miasta Pruszcz Gdański za 2023 rok tj.:
a) Komisji Budżetowej,
b) Komisji Gospodarki Komunalnej,
c) Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,
d) Komisji Ochrony Zdrowia i Spraw Socjalnych,
e) Komisji Ochrony Środowiska,
f) Komisji Bezpieczeństwa i Przestrzegania Prawa,
g) Komisji Skarg Wniosków i Petycji,
h) Komisji Statutowej.
25. Wolne wnioski.