W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Interpelacja w sprawie zadbania o tereny miasta i poprawę estetyki.

Szczegóły
Typ wystąpienia Interpelacja
Tożsamość radnego Łukasz Michalewski
w sprawie zadbania o tereny miasta i poprawę estetyki.

Na podstawie art. 24 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. składam interpelację w sprawie zadbania o tereny miasta i poprawę estetyki.
Szanowny Panie Burmistrzu,
Mieszkańcy zwracają uwagę na zaniedbane chodniki, skwery i tereny zielone. W wielu miejscach można zauważyć zwały piasku i liści zalegające na chodnikach, rosnące chwasty i rośliny na ciągach komunikacyjnych, zaniedbaną zieleń w tym nie przycięte krzaki i drzewa. Dodatkowo na wielu terenach zielonych zalegają duże ilości śmieci. W wielu miejscach ławki wymagają odświeżenia lub remontu.
W związku z powyższym, jako że estetyka, i drożność a co za tym idzie bezpieczeństwo ciągów komunikacyjnych są sprawami o istotnym znaczeniu dla mieszkańców gminy proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1.Na jakich zasadach odbywa się nadzór nad stanem estetycznym miasta tj. głównie sprzątaniem i pieleniem chodników, przycinaniem zieleni?
2.Czy jest wyznaczona jakaś komórka odpowiedzialna za stan estetyczny miasta? Jeżeli nie to, warto rozważyć wyznaczenia jakiegoś „menadżera zieleni”.
3.Czy jest wyznaczony harmonogram i zakres prac porządkowych całego terenu miasta? Jeżeli tak to proszę o jego przedstawienie, jeżeli nie proszę o informację czy są aktualnie prowadzone prace nad utworzeniem takiego i jaki jest ich stan?
4.Jakie środki finansowe są przeznaczone na utrzymanie czystości chodników i innych ciągów komunikacyjnych a także zieleni miejskiej w ujęciu rocznym za lata 2020-2024?
Zgodnie z art. 24 ust. 6 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r., poz. 609) z późn. zm. oczekuję odpowiedzi w terminie 14 dni.

Z wyrazami szacunku,
Łukasz M. Michalewski Radny Miasta Pruszcz Gdański

Załączniki

Powiadom znajomego