W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Wykreślenie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej 

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy działalność gospodarcza
Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Obywatelskich

Nazwa:

Wykreślenie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej 

Opis Ogólny:

https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/

Podstawa prawna:

  1. Ustawa Prawo przedsiębiorców
  2. Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
  3. Ustawa o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców
  4. Ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  5. Przepisy wprowadzające Ustawę Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej
  6. Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. 
     

Wymagane dokumenty:

wniosek CEIDG-1 o zmianę wpisu w CEIDG oraz innych danych
aktualny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport, karta pobytu)

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Osoba fizyczna może złożyć wniosek o wpis do CEIDG:

elektronicznie na stronie  https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/wymagany podpis elektroniczny lub profil zaufany ePuap  https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
osobiście w wybranym Urzędzie Miasta lub Gminy (Uwaga! Złożenie wniosku w trybie anonimowym za pośrednictwem CEIDG – wniosek roboczy, wymaga wizyty w Urzędzie Gminy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku w celu potwierdzenia tożsamości. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, drukuje i przedkłada wnioskodawcy do podpisania. W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca podpisał wniosek w Urzędzie Gminy)
przez pełnomocnika - wystarczające jest udzielenie pełnomocnictwa na piśmie, w zwykłej formie, które upoważnia do dokonywania określonych czynności w Twoim imieniu. W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika, każdorazowe przedłożenie przed organem gminy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł. Jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest zstępnym, wstępnym członkom rodziny, małżonkowi lub rodzeństwu, następuje zwolnienie z opłaty skarbowej. Do wniosku dołącza się oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego
wysłać listem poleconym - podpis na wniosku musi być potwierdzony notarialnie
Organ gminy przekształca wniosek na postać dokumentu elektronicznego i przesyła do CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego od jego otrzymania. Jeżeli wniosek jest niepoprawny - organ gminy wzywa do jego skorygowania lub uzupełnienia ze wskazaniem uchybień, w terminie 7 dni roboczych pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

Na podstawie złożonego wniosku publikowany jest na stronie ministra właściwego do spraw gospodarki: https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ wykreślony wpis, który można w każdej chwili wydrukować.

Dane i informacje udostępniane na stronie internetowej CEIDG są jawne. Każdy ma prawo dostępu do tych danych i informacji.


Miejsce i sposób składania dokumentów:

Wniosek CEIDG-1 można złożyć bezpośrednio do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, drogą elektroniczną - wejdź na stronę https://aplikacja.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/wypełnij wniosek elektroniczny, podpisz wniosek za pomocą profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego, wyślij wniosek na Twój adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku o wpis do CEIDG 
lub
z wypełnionym wnioskiem udaj się do wybranego Urzędu Miasta lub Gminy

Informacje dodatkowe:


Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o jego wykreślenie z CEIDG:

w przypadku zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej
lub przekształcenia przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 5 ust. 2 pkt 12 ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (czyli przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w jednoosobową spółkę kapitałową).

Przedsiębiorca może złożyć ponadto wniosek o niepodjęciu działalności gospodarczej:
w każdym czasie. Przedsiębiorca ma obowiązek podać dane prawdziwe i zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy.

Przedsiębiorca jest zobowiązany do złożenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA jeśli wykreśla działalność gospodarczą w trakcie miesiąca.

Tryb odwoławczy:

nie dotyczy

Opłaty:

opłata skarbowa:

17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę występującą z wnioskiem reprezentuje pełnomocnik). Opłatę należy uiścić w Kasie Urzędu Miasta bądź na rachunek bankowy Urzędu Miasta: 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007

Osoba odpowiedzialna za realizację działania:

Marta Karc, tel.: (58) 775-99-62,

Oliwia Retecka, tel.: (58) 775-99-56

Załączniki

Powiadom znajomego