W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy dowód osobisty
Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Obywatelskich

Nazwa:

Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych

Opis ogólny:

Posiadacz dowodu osobistego, w przypadku podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania jego danych osobowych, może zgłosić osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego.

Zgłoszenia dokonuje się na formularzu zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych. Można je również dokonać na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, w organie gminy, który wydał dowód osobisty.

W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun lub kurator.

Zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych może dokonać pełnomocnik składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia.

Unieważnionym dowodem osobistym nie można się posługiwać.

Organem uprawnionym do prowadzenia dochodzeń jest Policja.

Podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych zgłoś w banku nawet jeżeli nie masz konta bankowego. Szczegółowe informacje dotyczące zastrzegania dokumentów i kart płatniczych znajdują się na stronie: https://dokumentyzastrzezone.pl/ lub https://www.zastrzegam.pl/

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu,

Wymagane dokumenty:

Osoba, której została skradziona tożsamość, zgłasza ten fakt osobiście w organie dowolnej gminy, w celu unieważnienia dowodu osobistego.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zawiadomienie składa się w formie pisemnej. Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych powoduje unieważnienie dowodu osobistego.

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Urząd Miasta ul. Grunwaldzka 20, Referat Spraw Obywatelskich-pokój nr 6

Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy ePUAP 

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak złożyć wniosek drogą elektroniczną

Tryb odwoławczy:

nie dotyczy:

Opłaty:

nie dotyczy:

Numer telefonu do kontaktu:

tel. (58) 775-99-56

Załączniki

Powiadom znajomego