W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Przyznawanie lokali mieszkalnych, socjalnych i zamiennych

XML

Szczegóły

Kategoria sprawy Mieszkania, lokale mieszkalne

Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Społecznych

Treść

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 266 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty

  • druk wniosku o najem lokalu mieszkalnego, socjalnego lub zamiennego,
  • zaświadczenia o dochodach brutto pomniejszone o koszty uzyskania i składkę ZUS z ostatnich sześciu miesięcy.

Termin i sposób załatwienia

  • ustalenie spośród wnioskodawców osób uprawnionych do najmu lokalu mieszkalnego, socjalnego, czy zamiennego następuje w formie  wykazów,
  • wnioski osób ubiegających się o najem lokali komunalnych oraz projekty wykazów osób uprawnionych opiniowane są przez Społeczną Komisję Mieszkaniową,
  • wykazy osób uprawnionych do najmu lokalu mieszkalnego lub socjalnego sporządzane są co cztery miesiące w następujących terminach:
  • dla wniosków złożonych w okresie od 01 stycznia do 30 kwietnia sporządza się wykaz do 15 maja danego roku,
  • dla wniosków złożonych w okresie od 01 maja do 31 sierpnia sporządza się wykaz do 15 września danego roku,
  • dla wniosków złożonych w okresie od 01 września do 31 grudnia sporządza się wykaz do 15 stycznia roku następnego.
  • wykazy zostają podane do publicznej wiadomości  poprzez wywieszenie na  tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta przy pok. nr 4.

Miejsce złożenia dokumentów
Wypełniony wniosek wraz z zaświadczeniami o dochodach należy złożyć (po sprawdzeniu w pokoju 4) w sekretariacie Urzędu Miasta w pokoju nr 13.

Sprawy prowadzi
Stanowisko do spraw lokalowych, pok. nr 4 (parter) w godzinach pracy urzędu, tel.: 775 99 77.

Opłata skarbowa
Wolne od opłaty skarbowej

Dodatkowe informacje
W przypadku drugiej odmowy przyjęcia przez wnioskodawcę proponowanego lokalu spełniającego określone prawem warunki, Burmistrz ma prawo przesunąć wnioskodawcę na koniec wykazu osób uprawnionych do najmu lokalu.

Wnioski
Wnioski można pobrać w pokoju nr 4 lub poniżej.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane