W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 21
fax. 58 682 34 51

e-mail: sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl 

adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

godziny pracy:

poniedziałek 9:00 - 17:00
wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa

Zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa dokonuje właściciel lub współwłaściciel (za zgodą pozostałych współwłaścicieli) nieruchomości, jeśli spełnione są wszystkie podane niżej warunki:

  1. drzewa rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych,
  2. drzewa są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
  3. obwody pni drzew na wysokości 5 cm przekraczają:
    1. 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
    2. 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
    3. 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Usuwanie krzewów rosnących na nieruchomościach osób fizycznych i usuwanych na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą nie wymaga dokonywania zgłoszenia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Wymagane dokumenty:

  1. Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa (formularz zgłoszeniowy nie jest wymagany, ale zgłoszenie musi zawierać wszystkie dane określone w art. 83 f ust. 5 ustawy o ochronie przyrody), poniżej wzór formularza zgłoszenia do pobrania;
  2. Rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa/drzew na nieruchomości.

Termin i sposób załatwiania sprawy:

W terminie do 21 dni od doręczenia zgłoszenia odbędą się oględziny drzewa lub drzew wskazanych w zgłoszeniu. Po dokonaniu oględzin  w terminie 14 dni od dnia oględzin Burmistrz Pruszcza Gdańskiego może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie, w ciągu 6 miesięcy od przeprowadzenia oględzin.

Opłata skarbowa:

17 zł – w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu i uprawnia do usunięcia drzewa.

17 zł - od udzielonego pełnomocnictwa.

Opłatę skarbową należy uiścić w kasie w siedzibie UM  Pruszcz Gdański ul. Grunwaldzka 20 lub przelewem na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański nr 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007 Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim. Oryginał dowodu zapłaty albo jego uwierzytelnioną kopię należy dołączyć do akt sprawy.

Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów:

  1. Osobiście lub listownie w Urzędzie Miasta Pruszcz Gdański, ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański.
  2. Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (sprawy ogólne>pismo do urzędu).

Załączniki

Powiadom znajomego